باب:
الصلاة في
الثوب الأحمر.
17. Kırmızı Elbise İle Namaz Kılmak
حدثنا
محمد بن عرعرة
قال: حدثني
عمر بن أبي زائدة،
عن عون بن أبي
جحيفة، عن
أبيه قال:
رأيت
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم في قبة
حمراء من أدم،
ورأيت بلالا
أخذ وضوء رسول
الله صلى الله
عليه وسلم،
ورأيت الناس
يبتدرون ذاك
الوضوء، فمن
أصاب منه شيئا
تمسح به، ومن
لم يصيب منه
شيئا أخذ من
بلل يد صاحبه،
ثم رأيت بلالا
أخذ عنزة
فركزها، وخرج
النبي صلى
الله عليه وسلم
في حلة حمراء
مشمرا، صلى
بالناس ركعتين،
ورأيت الناس
والدواب،
يمرون من بين
يدي العنزة.
[-376-] Avn b. Ebî Cuhayfe babasının şöyle dediğini nakletmiştir:
"Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem'i kırmızı deriden yapılmış bir çadırın
altında otururken gördüm. Bilal abdest suyunu alıp getirdi. İnsanlar onun
(kullandığı) abdest suyuna hücum etti. Bir damla olsun alanlar onu yüzlerine
sürdü. Almak nasip olmayanlar ise arkadaşının elindeki ıslaklıktan yararlandı.
Daha sonra Bilal, mızraktan küçük bir sopa alıp meydana dikti. Allah Resulü
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) kırmızı bir elbise giyip bacaklarını sıvamış
şekilde çadırın dışına çıkıp dikili sopaya doğru insanlara iki rek'at namaz
kıldırdı. Diğer insanlar ve hayvanlar, sopanın önünden geçiyordu."
AÇIKLAMA: (Kırmızı Elbise ile Namaz Kılmak); İmam Buhârî
bu başlık ile, bunun caiz olduğuna işaret etmektedir. Bu konuda Hanefîler'le
ihtilaf vardır. Onlara göre kırmızı elbise ile namaz kılmak mekruhtur. Bu
başlık altında nakledilen hadisi ise tevil etmişlerdir. Onlara göre, buradaki
elbise, tamamen kırmızı olmayıp üzerinde kırmızı çizgileri bulunan bir
elbisedir. Ebu Davud'un Abdullah İbn Amr'dan tahriç ettiği şu hadis de onların
delilleri arasında yer alır: "Bir adam, Nebi s.a.v.'in yanına geldi.
Üzerinde iki parçadan oluşan kırmızı elbise vardı. Allah Resûlü'ne selam verdi.
Ama Rasûlullah onun selamını almadı." Bu hadisin senedi zayıftır.